• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej
Jag undrar hur lång handläggningstiden är för er. Jag ansökte igår fm på 1000 kronor och fick sedan ett mail om att det var godkänt och pengarna påväg till mitt konto. När jag loggar in på er hemsida står det att de är under granskning.

Har ni direktutbetalning till nordea?

mvh lurifaxx!

Vi har tyvärr inte direktutbetalning till Nordea ännu. Det är dock något vi arbetar på att kunna erbjuda i framtiden, inte bara via Nordea utan generellt till flera banker. Bankerna har dock blivit mer restriktiva till att låta företag som vårt öppna konton hos dem då de tycker att vi konkurrerar med dem (medan vi anser att vi kompletterar något de inte hanterar på ett bra sätt). Detta gör att det tar längre tid för oss att få öppna konton hos andra banker och således kunna erbjuda direktbetalning.

Hej!
Lånet varit under granskning i 2 dygn.Händer ingenting.Mailat och inte fått svar.

Vi har under några dagar haft betydligt fler frågor och ansökningar än vi hade räknat med. Som vi tidigare har konstaterat i tråden är vi inget stort företag med mängder av anställda vilket har gjort att vi helt enkelt inte har hunnit med. Vi har arbetat på att förbättra våra rutiner de senaste dagarna och sett till att vi har bättre kapacitet för att klara av detta för framtiden och har nu äntligen kommit ikapp.

Vi har nu betalat ut alla beviljade lån som ännu inte var utbetalda och är i princip ikapp med alla mail. Vi kommer under dagen även att granska de sista manuella kontroller som folk har frågat om de senaste dagarna och hoppas kunna beta av även dem under dagen.

Framöver hoppas och tror vi att vi ska kunna undvika liknande problem.

Vi ber om ursäkt fördröjningen de här senaste dagarna och hoppas att det inte har orsakat allt för mycket bekymmer för de drabbade.

Med vänliga hälsningar
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej.

Hade ett kontant kort och måste skicka in en bild på körkort och en räkning. Betalar alla räkningar online och har därmed ingen räkning kopplad till kontantkortet som jag kan skicka in.. Funkar det att skicka in en annan räkning som bekräftar att jag bor på adressen.

Tack på förhand.

Hej!

Anledningen till att vi frågar efter räkning är främst för att verifiera din adress. Det går alltså bra med någon annan räkning i ditt namn så som elräkning eller hyresavi. Om du inte har något av det kan du även skicka in ett kontoutdrag eller liknande från banken där din adress är synlig.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 

Gassen02

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 December 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Återkoppling!
Skickade den 28:e in bild och elräkning direkt på deras webbsida. Ringde idag upp dem då jag inte hört någonting. Samtalet avbröts efter x antal signaler. Då till det positiva, efter 5 min. blev jag uppringd på den telefon jag hade ringt med (inte reg. på mig utan firmatelefon).
Det var Ludwig som ringde och jag förklarade då att jag inte hört någonting från dem. Han sa att det var tekniskt strul när man inte mailade bilderna utan bara la upp dem via deras sida. (Något de kommer åtgärda). Hade jag alltså inte ringt hade de blivit liggande.
Han förklarade att de hade planerat att starta upp i mars men efter mycket publicitet hade de beslutat att starta upp tidigare. Till alla er som fort ropar efter vargen efter minsta fel skall sägas att de flesta nystartade företag upplever någon form av "barnsjukdomar".
Jag mailade mitt kontonummer till dem och efter fem minuter fick ett mail tillbaka där det stod att jag blev beviljad 3.000:- och att utbetalningen gjorts från konto xxxxxxx och att pengarna skulle vara på mitt konto i eftermiddag alt. senast under morgondagen.

Ett oseriöst företag tar sig inte tid att besvara samtliga mailförfrågningar och argumentet att de är ett litet företag förstår jag överhuvudtaget inte? När de väl har fått balans i kapaciteten så ser jag ingen skillnad på att låna hos dem eller exempelvis Risicum.
Jag tror att ni som blivit nekade med en taxerad förvärvsinkomst över 200.000:- nog kan göra en ny ansökan nu. Ovan skrivna är självklart förtsatt att mina pengar är insatta senast imorgon, vilket jag återkommer om. /Martin
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Önskar Savelend lycka till iaf

Vet inte hur det går med min egen ansökan men jag hade iaf fått svar på mailen med en ursäkt om att jag blivit välkomnad som sparare vilket flera härinne också drabbats av.

Så med tanke på nystart och barnsjukdomar så tycker jag både att det varit trevligt bemötande på mailen och dessutom gillar jag skarpt att de är här inne och svarar direkt.

Hoppas det håller i sig. Har ju varit andra företag som börjat så men som bara försvunnit.

Savelend om det funkar bra, kan ju gärna få bli "nya" trustbuddy för drygare företag får man leta efter. Jag har betalat punktligt i flera år men ändå ska de ringa upp några dagar innan och fråga om jag ska betala in hela eller förlänga... sicket jädra tjat.
Om de sade upp den där Thomas/Cecilia så kunde de kanske låna ut till fler istället grrr.
Men det var ett litet sidospår...

Lycka till iaf Savelend och som ni säkert ser här inne så vill vi alla ta oss ur detta och uppskattar enormt mkt chansen att kunna förlänga lånen då månader vi försöker prioritera bort andra skulder. Ett steg i taget....
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Väldigt märkligt hyllningsinlägg... Jobbar du på bolaget? Skrattretande.
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej alla!

Vi jobbar febrilt för att åtgärda de buggar som ni har hjälpt oss att upptäcka. Detta är ett jobb som pågår i princip dygnet runt. Alla som har ansökt om lån och blivit godkända automatiskt har under dagen fått pengar utbetalda till sina angivna konton.

Vi har under kvällen löst det tekniska krånglet som varit kring de som manuellt laddat upp dokument. Vi kommer ägna morgondagen åt att gå igenom och verifiera dessa användare. Om Du imorgonkväll inte har fått besked på om du är godkänd eller om det krävs fler dokument, var vänlig återkom till oss per e-post.

Vi förstår att det ställs många frågor och att många är starkt kritiska till nya bolag. Savelend Sweden AB är här för att stanna och vi kommer göra vårt bästa för att förtjäna Ert förtroende. Detta tänker vi göra genom att vara öppna med så mycket som möjligt i vår process, besvara alla frågor inom 24h - inga undantag samt att tillsammans med er, där det är möjligt, diskutera oss fram till lösningar.

Nattliga hälsningar
Ludwig Pettersson
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
telefon

Forslind: jag tycker smslånebolag endast ska använda sig av det telefonnummer man anger i ansökan och inget annat. Man kan ju ha flera telefonnummer i sitt namn (för t ex att tonårsbarnen får låna dessa telefoner inkl nummer) och inte vill man att ett lånebolag ska ringa upp ett barn eller annan och allra minst till det företag man arbetar på för även där kan ju en annan svara och man vet ju att folks nyfiikenhet har inga gränser...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Vet inte hur det går med min egen ansökan men jag hade iaf fått svar på mailen med en ursäkt om att jag blivit välkomnad som sparare vilket flera härinne också drabbats av.

Så med tanke på nystart och barnsjukdomar så tycker jag både att det varit trevligt bemötande på mailen och dessutom gillar jag skarpt att de är här inne och svarar direkt.

Hoppas det håller i sig. Har ju varit andra företag som börjat så men som bara försvunnit.

Savelend om det funkar bra, kan ju gärna få bli "nya" trustbuddy för drygare företag får man leta efter. Jag har betalat punktligt i flera år men ändå ska de ringa upp några dagar innan och fråga om jag ska betala in hela eller förlänga... sicket jädra tjat.
Om de sade upp den där Thomas/Cecilia så kunde de kanske låna ut till fler istället grrr.
Men det var ett litet sidospår...

Lycka till iaf Savelend och som ni säkert ser här inne så vill vi alla ta oss ur detta och uppskattar enormt mkt chansen att kunna förlänga lånen då månader vi försöker prioritera bort andra skulder. Ett steg i taget....

Håller med dej beträffande Savelend. Jag har blivit väldigt trevligt bemött och de har svarat på mina mejl hyfsat snabbt, med tanke på att de antagligen jobbar i kaos med nystartat bolag. Har förståelse för att de kanske inte var beredda på anstormningen, många är "fattiga" efter julen och tekniken har strulat. Önskar dem lycka till, de verkar ambitiösa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp